onsdag, november 03, 2010

Sorg

När jag kom upp för drygt en timme sen och ställde mig i köket för att göra frukost till Nemo så tittade jag ut till kaninerna som jag brukar. Men synen jag möttes av var inte som vanligt. Kaninerna låg döda i sina hagar. Jag fick en chock. Det såg så hemskt och brutalt ut. De vita fina kaninerna låg smutsiga och döda lite varstans i hagarna. Jag ringde Kalle men han kunde inte komma då han är i Malmö så jag ringde Jörgen som kan komma på sin rast klockan 9.

Jag ser att Herr Kanin lever. Han sitter uppe på ett av husen men jag har inte vågar gå ut, jag klarar inte av det. Hilde, Lucia, Charlie och Leo är döda och Dino ser jag inte alls. Jag hoppas så mycket att han gömmer sig någonstans och att han också lever.

Usch så hemskt det här är, det är så brutalt och rått. Stackars mina älskade kaniner. Antagligen är det en iller eller mink som kommit in och bitit ihjäl de. En räv hade tagit en kanin som mat men låtit resten vara, men en iller eller mink tar alla. Jävla skitdjur. En fälla ska upp snarast. Jörgen ska lägga kaninerna i en låda så Kalle kan titta på dem när han kommer hem.

Så det här blev ju en bra start på dagen. Usch, det känns så hemskt..

13 kommentarer:

Magdalena sa...

Oh, gumman vad hemskt! Det måste varit en fruktansvärd syn. Önskar att jag var där så jag kunde krama om dig.

Puss & kärlek

d.s. håller tummarna för att Dino lever...

elisa sa...

Så fruktansvärt!
Jag tänker på dig.
Puss & kram
Elisa

Anna sa...

Men usch vad hemskt! Får ont i magen...
Tänker på dig!
<3

Eijlert... sa...

Men fy så tråkigt, förstår hur det känns. fick min kanin uppäten av en hund när jag var yngre "(

Kramar till dig

Lena sa...

Hemskt och fruktansvärt, jag finner inga ord. Gör många fällor!

äppelblomman sa...

Nej men lilla vännen, fy faaaan:-( Som du skriver förmodligen en minkjävle:-( Här släpptes de lösa över 20 000 minkar förra månaden och många av våra husdjur här i byn har mist sitt liv pga dem:-(
Tänker på er!!
Stor kram K

Marie sa...

Herregud, va hemskt! Är ledsen för er skull!!
Stor kram till dig!

Anna sa...

Usch så hemskt! Styrkekram!

Anonym sa...

Nej fy fan vad hemskt!!! Vilken mardröm! :((( Lider verkligen med dig! :( Kram!

Anonym sa...

Jag vill beklaga det hemska som skett. Ta hand om varandra nu och framförallt lilla Herr Kanin som upplevt det hela på nära håll. Kramar till er

/PO

Lina sa...

Usch Linnea, jag lider verkligen med dig! Det gör så ont att förlora sina älskade kaniner :( :(

Lina sa...

Usch Linnea, jag lider verkligen med dig! Det gör så ont att förlora sina älskade kaniner :( :(

Jennie sa...

Åh herregud vad hemskt :( Är ledsen för er skull! :(