tisdag, november 16, 2010

Framtiden

Jag undrar hur Nemo kommer att vara som tonåring, och jag undrar hur han kommer se ut. Jag kan inte förstå att min söta lilla pojke ska bli stor. Han kommer få flottigt hår, finnar och moppemusch, är inte det sjukt??

Och jag undrar hur jag kommer se ut. Jag vill INTE bli en sunkig halvful och lite tjock bullmamma utan en lyxmamma som Nemos kompisar tycker är den coolaste mamman.

Kommer Nemo tycka att mina tatueringar är pinsamma, eller kommer han att följa i mina och Kalles fotspår och själv bli intresserad?

Det känns så sjukt att tänka på. Jag är vuxen och har ansvar för ett annat liv. Jag har en familj. Jag är så som jag såg på vuxna när jag var liten. Men jag känner mig inte så vuxen, inte så som jag trodde man skulle känna sig i det här läget.

Men det är väldigt spännande och jag hoppas inte tiden går alltför fort bara. Jag vill gärna hinna med.

1 kommentar:

Lina sa...

Jag tror nemo kommer bli en toppentonåring, du och kalle är ju toppenföräldrar!