lördag, april 24, 2010

Trött är jag och ska gå upp med Nemo imorgon så det blir strax sängen. Vi har haft besök av Elin och David och det har varit väldigt roligt. Jag hade gjort frökex som jag bjöd på när de kom och sen åt vi middag, älgstek med svampstuvning och sallad. Till efterrätt gjorde jag en hallonpaj som vi åt med grädde, allt enligt LCHF och det blev jättegott. Nemo har varit en liten ängel idag och han somnade strax efter åtta i min famn vid matbordet. Då hade han varit igång på övertid i flera timmar. Han är väldigt envis den lilla mannen.

Jag och Elin har pratat en massa trädgårdssaker och pelargoner och jag är så sugen på att plantera ut en massa fint. Jag ska även odla sallad och lite sånt i sommar. När vi bytte ut värmesystemet så lämnade hantverkarna fem pallkragar som jag ska plantera i. Skitbra, en sån kostar 250 kronor om man köper dem på Granngården.

Imorgon blir det fix i trädgården och jag hoppas på lika fint väder som idag!

1 kommentar:

LolitaRegina sa...

Frökex låter ju spännande! :) Recept? Förresten, vad duktig du är med ditt LCHF:ande som visar positiva resultat! Heja!! :)