måndag, april 19, 2010

3,8 kilo hade jag gått ner när jag vägde mig igår. Känns ju bra med ett minus men jag tar inte det med för stor glädje då jag antagligen kommer gå upp en del när magen är stabil igen. Idag mår jag mycket bättre och ska försöka få i mig mer mat än de senaste dagarna, dock hålla ner fettet och dra upp kolhydraterna lite.

Min kropp fick en chock av min drastiska ändring av kosten. Det var väldigt osmart av mig att inte läsa på mer och att inte göra ändringen på ett lite snällare sätt. Men jag är sån, jag går all in, det är allt eller inget när jag ska göra något. Bra ibland och dumt ibland.

Och tro mig, jag vet allt det här med att man ska träna och äta rätt men nu har jag några envisa överviktskilon som jagdras med och sommaren är på ingång. Jag vill helt enkelt få lite fart på det hela och kanske bli av med lite mer vikt genom LCHF-dieten. Jag tror att den kan vara väldigt bra när kroppen vant sig och stabiliserats. Jag kommer inte vara så här megastrikt hela tiden. När jag känner att jag vill kommer jag ha en dag i veckan då jag kan få unna mig till exempel bröd eller vad jag nu vill ha.

Tyvärr tycker jag inte att jag är fin som jag är. Jag väger mer än någonsin och jag har ett ton kläder som inte passar längre, men som jag gärna vill kunna ha på mig igen. Jag vill vara nöjd med mig själv och känna mig snygg. Jag hatar att se foton av mig själv där jag bara ser enorm ut, att inte kunna spontanle på en bild utan att få värsta dubbelhakan. Jag vill att mina kläder ska sitta snyggt och inte korva sig och jag vill kunna bada i sommar med inte allt för mycket ångest.

Idag mår jag bättre och jag kommer fortsätta med LCHF men på ett snällare sätt!

3 kommentarer:

Dessi sa...

Vad skönt att du vet anledningen nu! :)Hoppas du kommer må mycket bättre genom att succesivt trappa ner på kolhydraterna! :) Jag har ätit LCHF som basmat i snart tre år nu och det är verkligen rätt för mig :)

LolitaRegina sa...

Åh, jag känner igen mig så i stycket där på slutet.. det spelar liksom ingen roll hur många som säger "men du ÄR ju fin som du är!" - för jag vill tycka det själv också. Jag vill kunna ha alla mina fina klänningar igen, och jag vill känna mig okej inför beach 2010! Har 6 kilo kvar och nu FÅR jag äntligen träna igen! :) Så, heja oss! :)

Lina sa...

Det som jag tycker är bäst med LCHF är att man äter riktig mat :) Då får i din all näring du behöver och slipper en massa e-trams och skit som bara skadar.

Jag har nog aldrig lagat så mycket som nu när jag äter LCHF, det är helt underbart :)