söndag, april 11, 2010

För ett par veckor sen bestämde jag mig för att jag skulle prova LCHF-metoden för att gå ner i vikt och idag började jag. Jag har vägt mig mätt midja, rumpa, lår och armar och har ätit min första low carb high fat-frukost. Det känns bra och jag känner mig peppad. Jag följer inget särskilt program eller så utan kollar recept och råd på olika sidor på internet. Metoden har funkat bra på många andra och jag hoppas detta med hjälp av träning och promenader kommer hjälpa mig tappa de sista gravidkilona, och helst lite till. Jag är inte jättepåläst så om någon har testat LCHF och har några bra tips så lämna dem gärna i kommentarsfältet.

6 kommentarer:

Lina sa...

Jättekul med LCHF! Både jag och Martin har ätit det i mer än ett år nu och mår toppen! Har du frågor är det bara att haffa mig på msn :)

//lina Raur

Lilla Anna sa...

Njaa... jag tror vi ändå köper den.Det gällde ju ganska många märken såsom brio, emmaljunga, urban jungel etc så jag tror vi ska höra med försäljaren om vad som gällde just denna modellen, det va mer allvarligt på vissa än andra men de nämnde aldrig vilken i artikeln.. störigt e det iaf!!

LCHF har massa goda recept tycker jag! Föräödrarna mina åt det ett bra tag och gick ner massor i vikt, lycka till!!

EMmi sa...

jag tycker du borde skriva om hur du äter på dagarna, recept och sånt (med lite risk för att luta åt matbloggshållet). du verkar alltid göra så god mat! när jag körde på 0-kolhydrater mådde jag som bäst så kör på!

Linnéa sa...

Lina: min msn funkar inte men jag haffar dig på Fejjan om jag har någon fråga. :)

Anna: Ja jag såg att Brio var med, dock inte den modellen vi har tack och lov.

Emmi: absolut kan jag göra det, recepten kan jag lägga upp i min matblogg om jag hittar nåt riktigt smarrigt. jag är så peppad och det verkar ju funkat för många!

Anonym sa...

hej!

Jag kan inte heller nått om LCHF, men tycker det verkar spännande. Dock inte nått för mig.

Däremot en som kan mycket om det, jag misstänker att du kanske redan ramlat över henne, är ladydahmer.blogg.se :)

Linnéa sa...

anonym: tack så jättemycket för tipste, jättekul blogg. :)