måndag, augusti 04, 2014

Tröskelpass

Idag körde jag ett tröskelpassbi regnet. Just de passen har jag inte sprungit alls mycket av men jag ska lägga in fler nu tänkte jag. 

Mitt upplägg idag var så här: två kilometers uppvärmning, två kilometers snabbt spring i 4.40-tempo, 300 meter gåvila, två kilometers snabbt spring i 4.54-tempo, 300 meter gåvila och sen nerjogg, totalt 8,5 kilometer.

Med tröskel menas att man ska springa i ett snabbt tempo men ligga precis på en nivå så man inte får mjölksyra. Jag behöver ju komma upp i en högre hastighet och bli mer uthållig om jag ska kunna kapa en minut på milen och springa på sub 50 och då är de här passen jättebra.

Ikväll har vi plockat björnbär och det finns sjukt mycket! Och så tittade vi efter Chibs men inte ett spår. Jag var ute länge i förmiddags också och letade, inte mycket hopp kvar nu..

1 kommentar:

Anna (Peace, Love, and Running) sa...

Bra sprunget! :-) Låter som ett kul upplägg på pass - ska testa det! Jättetråkigt med Chibs - hoppas han kommer hem igen...