söndag, augusti 17, 2014

Långpass

Det har verkligen öst ner hela dagen, från morgon till kväll. Men ett inplanerat långpass kan inte ignoreras på grund av lite regn så jag gav mig av vid kvart i nio. En runda i skogen, bort till elljusspåret, genom ett bostadsområde, över Klinten och sen hem. Ett lågintensivt pass på ungefär en timme och fyrtio minuter och 16 kilometer. Det var skönt ute trots regnet men när jag sprang över Klinten blåste det svinmycket och jag kunde knappt höra vad Alex och Sigge sa i motvinden. Skönt efteråt iallafall men jag har varit rejält trött i kroppen efter springturen.


Veckans spring summerar jag till 39,5 kilometer plus lite styrka som jag körde igår. Bra vecka! Mina föräldrar åker imorgon och Kalle har ju börjat jobba så jag är ensam med barnen mer tills de börjar förskolan och sen börjar jag jobba och då gäller det att planera löpningen mer för att få ihop alla pass. Viktigt viktigt. Jag har två lopp kvar i år somnar är anmäld till, Veberödsrundan och Midnattsloppet. Jag är ledig när det är Veberödsrundan men jobbar till 20.30 samma kväll som Midnattsloppet är och starten går 21.30. Jag hoppas jag hinner byta om, köra från Lund, parkera och ta mig till starten i tid. Sen så ska jag försöka att byta mitt pass som jag jobbar när det är Österlen Lyser. Känns inte så kul att börja ett nytt jobb med att vilja byta jobbpass men min chef är ju elitllöpare så han förstår förhoppningsvis. OM jag får byta så lurar jag på att anmäla mig till hela maran och inte bara halvmaran som förra året. Om jag törs...