lördag, augusti 16, 2014

Drömköket

Ett par av våra vänner har och håller på att renovera köken i sina hus och jag blir akut sugen på att fixa vårat. Det är i stort behov av renovering så det är ju egentligen bara en tids- och pengafråga. Jag har hittat en bild på ett kök som är precis som jag skulle vilja ha det:


Helt fantastiskt är det. Fast jag vill ha lite kakel också, men annars kan jag tänka mig att sno det här köket rakt av. Brädgolv, panel, gammaldags... Det vi behöver göra är att riva ut vårt gamla kök, lägga golvet, kakla om, köpa nytt kylskåp, sätta in en diskmaskin, hitta en stomme från helst ett 50-talskök och sen bygga skåp och lådor på  plats. Och måla, och planera in en arbetsyta och sätta grova hyllplan på väggarna. Åh vad fint det skulle bli!

5 kommentarer:

Ninni sa...

Skulle passa in hos er! Bara att börja spara :)

Rund är också en form! sa...

Ett par vänner till oss bor i ett gammal k-märkt ut. Deras kök är nästan exakt sådär. Men ja, det är snyggt!! :-)

Kram M

Amanda, Ida, Erik, Noa & Nina och Magnus sa...

Det ser ju verkligen ut som taget från ert kök.
Mkt snyggt.
Vi kan ju byta idéer för vi planerar också att skaffa lantstilskök, vitt/vanilj.

Maja sa...

Tips! Här i Sthlm finns det massa ställen som tillverkar special luckor för IKEAs stommar. Enklare än att bygga eget. Inte riktigt samma grej kanske ;)

Linnéa sa...

Maja: tack för tipset, värt att kolla upp! :)