lördag, augusti 09, 2014

Barnkalasångest

Imorgon ska vi ha kalas för Nemo och Leon. Två stycken närmare bestämt då jag tyckte att det var en bra idé för några veckor sen. Först ett kalas tillsammans med Oliver för förskolekompisarna mellan 11 och 13 och sen ett för våra kompisars barn från 14 till kanske 17 någonting? Sen kommer mina föräldrar framåt kvällen och det bästa vore om kalasen var slut då och vi hunnit röja undan. Jag får magsår när jag tänker på det. 

Idag har jag fixat alla godispåsar till fiskdammen eller skattjakt eller vad det nu blir. Jag är ju SÄMST på att underhålla en grupp barn och önskar nu att vi hyrt in oss på ett lekland eller hyrt in någonsin höll i kalasen medan vi langar hamburgare och glass... Det känns som det behövs någon liten uppstyrd aktivitet, eller så kanske det inte alls behövs? Vi ska vara ute hela tiden och jag kommer låsa dörrarna så inte ett endaste barn kommer in eftersom de har en tendens att slita fram allt och sprida det som en orkan.. 

Usch vilken hemsk människa jag låter som nu men det stressar verkligen upp mig..

Mommys little helpers.....

3 kommentarer:

Jenny Shima sa...

Det bästa är ju om man kan vara ute. Vi har kört fiskdamm och det funkar ju på de senaste kalasen vi har varit på var det skattjakt. Jag tror att det är bra om det är någon uppstyrd aktivitet och att kalaset varar max 2 timmar mer än så orkar ingen.
Lycka till det kommer att gå bra!
kram

Amanda, Ida, Erik, Noa & Nina och Magnus sa...

Bra tänkt att låsa dörrarna! Varför skall du behöva stressa dig sönder. Att leka ute är super och i er trädgård dessutom som har så mkt att erbjuda.
Ha en härlig dag

Ninni sa...

Vi hade barn springandes ut och in i två timmar och knappt någon ville komma när vi serverade mat och glasståg. Men de fick härja runt och tyckte det var kul!