måndag, augusti 25, 2014

Och så var det dags igen...

Två korta dagar var barnen på förskolan förra veckan och guess what? Nemo blev superförkyld i helgen och fick vara hemma idag. Han är pigg men hes, hostig och rosslig och ikväll tyckte jag Leons näsa började rinna. Och själv känner jag av lite kli i halsen, tungt huvud och en öm visdomstand.. Lovely. Förhoppningsvis får vi alla förkylningar avklarade den här veckan så jag kan ha fullt fokus på nya jobbet.

Jag och Nemo har alltså varit hemma idag. Jag har målat möbler och så har vi varit hundvakter. Jag ska måla lite mer möbler imorgon så då ska jag skriva mer om färgen jag målar med och försöka ta bra bilder. Här uppe på "kontoret" finns inget fönster så bilderna blir inte så bra. 


Jag har bara tagit bort de gamla handtagen på byrån, spacklat igen hålen och sen målat. Byrån ska få fina knoppar istället och så vill jag hitta en bra stol. Det är väldigt litet utrymme med snedtak så det är svårt att hitta möbler som passar. Skrivbordet har jag velat byta ut länge men inte hittat något i rätt storlek. Det är nåt billigt från Ikea som jag köpte för flera år sen och det ser ju lite roligare ut nu iallafall. Imorgon ska jag ge mig på skänken i matrummet tänkte jag. Den är redan ommålad en gång men den är för vit och så är det helt fel färg för den har inte fäst ordentligt. Otåliga jag fick ett ryck och målade om den med restfärger från fönsterrenoveringen för ett par år sen.

Nu ligger jag mellan två snoriga barn som hostar på mig men vi tror väl att jag ska vara frisk och kunna springa imorgon...?


Inga kommentarer: