lördag, augusti 30, 2014

Annie Sloan

Jag har ju målat lite möbler i en kalkfärg från Annie Sloan och jag är väldigt nöjd med färgen måste jag säga. Färgen är lätt att jobba med, torkar snabbt och framförallt: BEHÖVER INGET FÖRARBETE! Perfekt för en sån som jag som hatar förarbete. Färgen fäster på de flesta ytor förutom de som är oljiga, till exempel teak. Man kan måla väggar, möbler och till och led saker som ska vara ute.

Jag har ju målat skrivbordet och byrån på ovanvåningen med färgen Provance och skänken i matrummet fick färgen Country grey. 


Jag är dock osäker på om jag gillar färgen. Ibland gör jag det och ibland inte, speciellt på nära håll. Jag har målat två lager och sen sandpapprat för att få ett slitet intryck och sen har jag lagt på ett ljust vax för mer djup och äldre känsla.  

Jag ska måla fler möbler, bland annat kökssoffan och jag har ju massa färg kvar så den kanske och får sig en släng av Provence.