fredag, augusti 15, 2014

Intervaller

Imorse var det intervalldags igen! Efter förra inlägget om JogRunSprint fick jag en kommentar från gänget som gjort appen och det var lite roligt tycker jag. 

Anonym sa...

hahaha "Morgenstund har JogRunSprint i mund" - Vi er virkelig glade for at du benytter vores app, og fedt at læse om det på bloggen. Heysan herfra - JogRunSprint-teamet


Och idag var det då dags igen. Jag ställde in passet i appen redan kvällen innan så ingen eventuell morgontrötthet skulle göra att jag körde kortare än jag egentligen tänkt. Morgonens pass såg ut då här:

13 minuter uppvärming (det är så lång tid det tar för mig att komma till det stället där jag skulle springa. När jag springer de här passen gör jag det gärna på en lång cykelbana så jag slipper tänka på eventuell trafik eller annat som kan "störa").

5 block med 3 JogRunSprint i varje och en minut gåvila mellan varje block. 

10 minuter nerjogg.

Totalt 7 kilometer.

Eftersom sprinten endast är 10 sekunder långa så är det svårt att pressa upp pulsen men kör man några block på raken så blir det ändå jobbigt och jag tycker verkligen att det är en bra app. Kul  med lite omväxling också!

Jag försöker vara lite kreativ med mina EfterSpring-bilder...


Igår kväll när jag och Nemo gick en liten kvällstur med hundarna så mötte vi två löpare och idag såg jag hela fyra stycken under den tiden jag var ute och då var jag ändå hemma innan klockan var nio. Förra långpasset jag var ute på så kom en tjej ikapp mig som jag sett springa i många år och hon är GRYM. Det var från henne via en annan person jag fick mitt börja springa-upplägg ifrån för 2,5 år sen och till min stora glädje började hon prata med mig och vi sprang en stund och pratade. Åh vad jag skulle vilja ha henne som Coach, eller iallafall någon att bolla med och få tips av! Hon bor bara någon gata bort men jag ser henne aldrig när jag går förbi. Men om jag gör det vågar jag väl ändå aldrig fråga henne om det...


4 kommentarer:

Rille sa...

Kom ihåg trosor om du ska fortsätta köra bilder med sko POV.

Linnéa sa...

Du behöver inte oroa dig, jag har trosor.

Amanda, Ida, Erik, Noa & Nina och Magnus sa...

Hon som alltid sprang med barnvagnen?
Love your shoes!

Linnéa sa...

Nina: ja precis hon!! :)