onsdag, maj 14, 2014

Ny utmaning

För några dagar sen fick jag via Lina (http://linasgodablogg.blogspot.se) (Hur länkar jag i den här appen???) nys om ett lopp i juli som jag blev lite sugen på, Immeln Trailrun. Det är tre mil traillöpning och jag känner att det är dags för en ny utmaning samtidigt som jag känner att tre mil är LÅNGT. 

Den 26 juli kommer premiären för Immeln Trailrun äga rum! Den som tar sig an utmaningen kommer löpa 30 km snitslad bana, i det som brukar beskrivas som Europas sydligaste vildmark. Delar av banan sker längs skogsväg, men en stor del är på den härligaste stig!

I huvudsak kommer deltagarna vara självförsörjande, precis som det ska vara vid en äkta trailrun! Start och mål blir vid Mjönäs badplats vid sjön Immeln, några mil norr Kristianstad. 

Hade jag någon att springa med, eller iallafall någon jag känner som vill springa loppet, hade jag anmält mig direkt men jag tvekar som den fegis jag är. Men jag måste bestämma mig idag eller imorgon för anmälningsavgiften är lägre till och med imorgon. Någon som känner sig manad att hänga på?

Om jag anmäler mig måste jag investera i en löparryggsäck eftersom jag själv måste bära med mig vatten och energi.

Kanske just det jag måste göra.....?

3 kommentarer:

Ninni sa...

Vi kan komma och heja och bjuda på picknick!

Evelina sa...

Bena hälsar att han bangar!

Linnéa sa...

Ninni: lovar du??

Eve: va???? Jag som räknat med honom!