tisdag, maj 13, 2014

Äppelträd

Fan vad kallt det har varit idag! Mitten av maj och man ska nästan frysa ihjäl, vad bor vi i för land??

Ledigt idag med barnen alltså. Jag tänkte att vi skulle bege oss ut på förmiddagen och cykla till några lekplatser men regnet öste ner så vi myste inne med lite film och pussel. Efter lunch gick vi ut och åkte till en lekplats och det blåste så kallt och var så ruggigt så vi var där i knappt en timme, istället cyklade vi och tog en fika. När vi kom hem var jag så frusen så jag var tvungen att ta en varm dusch och sen kröp vi ner i soffan och tittade på film en stund.

Sen tog jag mig i kragen och vi körde till Vadaholms Plantskola och kom hem med ett äppelträd och ett vitt löjtnantshjärta. Så fina! Resten av kvällen gick åt till att gräva och plantera och jag är mer än nöjd!


Måste nog köpa ett till löjtnantshjärta och plantera på andra sidan "trappen" till uteplatsen.

Jag testade att släppa ut Polly lös i trädgården och det gick hur bra som helst. Kaniner håller sig oftast kvar i trädgården och går inte utanför sitt revir, och Polly gjorde ett besök i skogen men mest höll hon sig vid hagen.


Nu är det Biggest Loser och te med honung som gäller. Det har börjat klia i min hals och huvudet känns tungt. Men det var bara en tidsfråga, både Nemo och Leon har varit hostiga och snoriga och legat och hostat på mig på nätterna i någon vecka nu. Och det här kalla, ruggiga vädret för väl inte saken bättre..

Inga kommentarer: