fredag, maj 09, 2014

Fredag

Idag har jag varit hos tandläkaren för första gången på typ.... 8 år.. Sjukt att jag låtit det gå så lång tid men det är ju inte så att man längtar dit direkt. Men idag var det iallafall dags och när tandläkaren kollade runt i munnen och började med sina termer på B4 och A1 så blev jag så nervös. Tänk om jag har en massa hål och behöver rotfylla och Gud vet vad?!? Tack och lov hade jag bara lite tandsten som hon tog bort och ett litet hål som jag ska laga i augusti. Hon sa även att jag hade väldigt VÄLDIGT vita tänder vilket jag är glad för trots te och rödvin.

Vita tänder och kluven tunga, och den fick jag naturligtvis frågor om. Känns så konstigt för jag har typ glömt att den är delad.

Sen var det en snabb storhandling innan utvecklingssamtal med Leons mentor på förskolan. Jag tycker om henne jättemycket och Leon fick mycket beröm och det var så roligt att höra hur de upplever honom. Envis, integritet, omtyckt, duktig... Efter samtalet fick jag med mig en Nemo med feber och en Leon som ser ut så här hem:


Hemma bäddade jag ner Nemo i soffan och sen har jag städat till kaninerna och köpt lite blommor till uteplatsen. Ett par pelargoner, salvia, margerit, basilika och vit lavendel. Och så den blomman som är så fin och jag köper varje år men aldrig kommer ihåg vad heter. Rosa är den iallafall, finns i vitt också.


Och nu har jag tagit fredag och dricker ett glas rosé på uteplatsen. Ikväll blir det tacos och familjemys och sen ska jag jobba lördag-söndag. Lovely.

3 kommentarer:

Amanda, Ida, Erik, Noa & Nina och Magnus sa...

Så glad för er skull att ni gjort uteplatsen. Den ser fin ut och ni verkar trivas där.

Charlotta Sofia springer o trimmar sa...

Heja dej som gick till tandis! Visst är det skönt när det är gjort? Jag har ju såna problemtänder p.g.a medicin så min tandläkare är typ en av mina viktigaste relationer men innan jag hittade dit var det inte så kul.

Häftigt med din tunga! Måste bara fråga: Går den liksom att röra hit och dit (alltså ena biten ned och andra upp)? Finns det några fördelar? Haha, blir så nyfiken!

Ochvad fin uteplatsen är! Ni ser ut att bo så himla härligt.

Linnéa sa...

Nina: tack! Den är underbar, hoppas vi kan få upp ett tak snart!

CharlottaSofia: det är sjukt skönt!! En befrielse i hela kroppen och jag är så lättad att tänderna inte var katastrof. Tungan ja, jag kan inte röra den "olika" men man kan säkert det med lite träning. ;) bästa fördelen är att om man har bakat så är det jättesmidigt att slicka av vispen. :)