måndag, maj 05, 2014

5K

Efter en ganska långtråkig och händelselös innesittardag på jobbet så kände jag ett stort behov av att få komma ut och röra på mig och andas frisk luft. Jag slutade lite tidigare och kom hem strax innan sju och gav mig av direkt. Tyvärr får jag dåligt samvete de gånger jag gör så. Jag borde ju vara med familjen när jag kom hem tidigare men jag behövde verkligen verkligen få komma ut idag. Så en kort runda på fem kilometer, 28 minuter, medelpuls på 156, så fick jag mitt behov stillat. Jag har grym träningsvärk i armar, axlar och rygg fortfarande och trodde det skulle vara tyngre att springa men det gick fint. Två nya låtar på låtlistan också, Den svenska skammen och Double Margarita. 

Fin bild från Toughest som Mikael tog. Tredje hindret och det gick bra trots att jag inte är så förtjust i höjder.

Jag nattade Leon idag men han kunde inte somna. Han får ju sova 20, max 30 minuter, på dagen men idag hade han sovit en hel timme. På förskolan tycker de att det är jobbigt att väcka honom typ direkt han somnat och det förstår jag men samtidigt så behöver han få sova lite när det är långa dagar. När han går 9-14 sover han inte. Men det blir ju en ond cirkel för ikväll var han uppe till 22 och imorgon kommer jag säkert få väcka honom eller så vaknar han tidigt och är jättetrött. Och får han då sova länge på förskolan så är han ju uppe sent imorgon igen och så vidare. Jag tycker det är hans rätt att få en kort tupplur eftersom han behöver det för annars blir kvällen ett helvete.

Så här trött blir man om man inte sover på dagen.. Plutten, somnade i badet..

3 kommentarer:

Amanda, Ida, Erik, Noa & Nina och Magnus sa...

Den eviga debatten med sovtiden på förskolan. Stå på dig, det brukar bli bäst så.
Men sen ibland kan det ju vara att Leon e så trött om det gjort ngt speciellt och då kan det behövas sova mer. Beror ju också på när han väcks tidsmässigt.
Hur som så e han e sötnos, även när han somnar i badet!

Frida - mamma & träning sa...

Vilken fin och härlig blogg du har!

Linnéa sa...

Nina: jag sa till om det idag och innan har det verkat vara ett problem men nu var det självklart att han får sova högst 30 minuter. Lustigt men det beror väl på vem man pratar med.

Frida: tack, vad kul att du tycker det! :)