onsdag, maj 07, 2014

7 minuter

Idag har jag varit och träffat mina fina vänner och deras barn. Underbar dag med MYCKET gott att äta. Nybakat surdegsbröd till frukost, bakad potatis med sjukt mycket goda tillbehör och sen god fika på eftermiddagen. När vi kom hem så kände jag att ett träningspass var på sin plats så jag testade 7-minuterappen som jag laddade hem för ett par veckor sen. 

Samma princip som Scientific workout,12 övningar a 30 sekunder med 10 sekunders vila mellan. Jag har ju lite kommit ifrån styrketräningen på hemmaplan men i appen registreras det man gör och man kan låsa upp fler pass om man tränar tillräckligt mycket. Lite mer uppstyrt som jag behöver emellanåt, att kunna se svart på vitt vad jag gjort liksom. Jag körde tre varv och nu är jag helt skakig och trött i armarna, bra pass med andra ord!

Imorgon är det lågintensivt långpass på schemat, det ser jag fram emot! Hoppas att vädret blir bra.


2 kommentarer:

Maja sa...

Vad heter appen?
Gillar också svart på vitt :D

Linnéa sa...

Den heter typ 7-minuterappen. :)