lördag, maj 24, 2014

Crappy Night

Inatt har jag sovit sjukt dåligt på grund av trångt och svinvarmt i sängen plus ett galet åskväder utanför det vidöppna fönstret precis ovanför mitt huvud. Men det är mysigt att höra när regnet öser ner, och ännu mysigare hade det varit om jag kunnat ligga kvar och mysa imorse. Men icke! Sjukt barn sabbade min träningsplanering så jag var tvungen att gå upp tidigt och springa. Intervaller var det tänkt men jag höll på att ångra mig och ta någon mil i skogen men skärpte till mig och körde intervallerna som planerat. 

Det vanliga upplägget som jag inte behöver tjata mer om och när jag värmde upp sköt pulsen i höjden men lugnade sig efter en stund och jag fick riktigt flow och sprang i 5.10-tempo med bara 145 i puls, magiskt! Intervallerna var jobbiga, som vanligt, och sen jag började träna efter puls så är återhämtningen mellan varje intervall mycket kortare än jag körde förut och därmed mycket jobbigare såklart. Men så skönt efteråt! Önskar mig dock någon att intervallträna med för då hade jag nog kunnat pressa mig lite ner.


Nu är det fotbollsträning som gäller och sen sticker vi iväg och jag ska överraska de andra i familjen!

Inga kommentarer: