lördag, februari 01, 2014

Seg lördag

Imorse sov jag till nio, gick upp, åt frukost, lekte med barnen och sen såg vi film och jag somnade igen ett par timmar. Helt galet och ändå är jag jättetrött nu. Klart nåt skit i kroppen som inte är som det ska.

På eftermiddagen gick vi iallafall ut och byggde en snögubbe. Den blev svinstor och nu står den och glor på oss genom köksfönstret. Lite läskigt faktiskt och jag är rädd att den kommer börja leva inatt och döda oss. Sen hade vi skoj när vi hoppade och kastade oss ner för en snöhög och när det började mörkna gick vi in.

Och sen såg faktiskt jag och Kalle på mellon för första gången eftersom vi tänkte att vi någon gång måste ha en aning om vad alla pratar om. Min favorit gick vidare, Ellen med Songbird. Jättefin låt och röst men kanske inte Eurovisionmaterial..


Efter näst sista (!!!) avsnittet av Orange is the new black har jag krupit ner i sängen. Leon vaknade och kom upp och jag kom att tänka på att de här förkylningarna jag får hela tiden kanske inte är så märkliga ändå. Barnen kommer ju upp en del nätter och ligger tätt tätt inpå mig och hostar mig i ansiktet.



4 kommentarer:

Ninni sa...

Jag har ofta också hostande barn tätt in på så det är inte konstigt att jag är förkyld igen!!

Jenny sa...

Hoppas att du kryar på dig!

Jenny Shima sa...

Krya på dig! Barnen drar ju hem diverse konstiga baciller och det verkar som att de inte blir lika sjuka som vi. Hemma hos oss är det i alla fall så.

Linnéa sa...

Tack. <3