tisdag, februari 11, 2014

Inte som jag tänkt det...

Äntligen!! Idag skulle jag springa efter nästan två veckors uppehåll! Grått och trist och regn men jag ville ändå UT.

Men. Kroppen kändes inte alls bra. Inte sjuk eller något sånt utan vara, trött och ur form. Jag vet att jag inte tappar så mycket på bara två veckor så jag klurar lite på vad som kan orsaka att det kändes riktigt kasst och orkeslöst idag. Jag kunde liksom inte få ner ordentligt med luft i lungorna, en känsla som jag skrev om för ett tag sen. Och kroppen kändes energilös. Jag har kommit på en rad anledningar till att det kändes så här idag:

• Två veckors träningsuppehåll
• Att jag inte skött maten som jag borde den senaste tiden
• Hormonerna som jag tillfört min kropp i två veckor snart och som gjort att jag känt mig lite.. Labil
• En dålig dag helt enkelt
• En kombination av ovanstående alternativ


Ja jag har ingen aning men jag hoppas att det känns och går bättre nästa gång! 5 kilometer blev det på typ 32 minuter eftersom jag fick gå och försöka få i mig luft emellanåt. Nej nu blickar jag framåt, har ett pass jag klurat på som jag vill testa snart!



2 kommentarer:

Charlotta Sofia springer o trimmar sa...

Det där med formen alltså: Så himla märklig grej! Ibland när en tror att det ska gå som tåget går det skitsegt och ibland när en har noll förhoppningar går det hur bra som helst.
Kan det vara att du fortfarande har lite sjuka i dej? Ja, och sen hormone, de kan verkligen spela spratt. Jag äter inga själv men känner varje hormonförändring i kroppen jättetydligt. Runt ägglossning ör jag alltid tung och trött, har dåligt flås.

Linnéa sa...

Alltså, jag birde inte ha sjuka i mig! Men vem vet..? Jag hoppas det var en tillfällighet, hatar när känslan av att vara energilös och syrelös sabbar springturen!