tisdag, februari 18, 2014

Scientific Work Out

För några dagar sen såg jag The Scientific Workout inne hos Charlotta Sofia och tänkte att det skulle passa mig och idag testade jag det.


Jag utgick från originalövningarna men ändrade några stycken då jag ville ha in rygg och mer armar. Man kör varje övning i 30 sekunder och vilar 10 sekunder mellan varje. Det blir intensivt men inte långtråkigt och jag tyckte det var jättekul! Innan tänkte jag att jag två varv, kanske tre men det slutade med fyra varv, alltså 24 minuters effektiv träning då det gäller att ge allt varje intervall. Efter ett och ett halvt varv var jag svettig och vissa övningar var riktigt jobbiga sista rundan. Det här kommer jag lätt att göra igen men modifiera lite mer, jumping jacks kan kännas något... märkliga när man fött två barn på två år och inte gjort sina knipövningar ordentligt...

Mina övningar:

1. Jumping jacks
2. Wall sit
3. Push-ups
4. Sit-ups
5. Rygglyft
6. Squats
7. Triceps dips
8. Plankan
9. High knees running
10. Biceps hantel
11. Sidoplanka
12. Sidoplanka


Till nästa gång ska jag ändra sit-ups till en lite annorlunda sit-up och ha en annan hantelövning tror jag. Perfekt träningsform, går ju att variera i det oändliga!

4 kommentarer:

Ninni sa...

Det är juh typ så jag tränar!

Charlotta Sofia springer o trimmar sa...

Visst är det kul! Men jösses, 4 varv? Du är stark :-)
Jag är som en trasa efter två..haha
Jag har också bytt ut lite, tyckte det var väl mycket ben så jag lade till russian twists och rygglyft.

Ser att min blogg inte vill uppdatera sej i din länklista nu igen? Så himla skumt det där. På vissa funkar det toppen och på andra liksom hänger det upp sej. Kanske det funkar om du lägger in nya adressen? Haha, vad dryg jag känner mej nu. Ba: Du MÅSTE läsa min blogg :D

Rickard sa...

Varför kallas den vetenskaplig?

Linnéa sa...

Ninni: tummen upp!

CharlottaSofia: åh vad glad jag blir när du skriver att jag verkar stark!! :)

Richard: klicka på länken för att läsa mer.