torsdag, februari 27, 2014

Ledig torsdag

Jag älskar att ha lediga dagar i veckorna! Kommer nog aldrig kunna ha ett måndag-fredag-jobb...

Idag sprang jag med barnen till förskolan, ungefär 1,2 kilometer och sen tog jag en runda på sex kilometer i 5.38-tempo. Benen var lite trötta efter långpasset i förrgår och fyra varv Scientific Workout igår innan jobbet men jag hade ändå kraft, lovely!

Sen gick resten av dagen åt till att kolla runt grejer med nya tv'n (jag och teknik.......) och sen städa städa städa innan det var dags att hämta barnen. Vi drog till Rusta för att kolla in Happy Lights-kopior som Emma tipsat om och de var superfina och kostade ungefär hälften så mycket som en "äkta", men vem bryr sig om sånt??


Lite annat smått och gott följde också med, jag älskar Rusta!

Väl hemma har vi pysslat med lite hål som skulle borras och saker som skulle sättas upp, ska försöka komma ihåg att visa en bild på nya väggen i dagsljus för det är så fint nu! Filmkväll med barnen och nu är det snart dags att gå och sova. Imorgon kommer Maggi och Elin hit med alla barnen, jag ska göra lunch och på kvällen kommer alla pappor och då ska vi köpa hämtmat och dricks vin, längtar!


Min vy just nu...

4 kommentarer:

Marina sa...

Gillar också mina lediga dagar mitt i veckan, kan inte heller tänka mig ett jobb mån-fre. Varierande arbetstider är faktiskt riktigt bra!
Har en fråga, får du ha barnen på förskolan när du är ledig? Är föräldraledig just nu och har jju börjat fundera på förskola för vår dotter...tex hur det blir med mina varierande arbetstider...en vecka jobbar jag si en annan så, vilket innebär ena veckan bara någon dag, andra veckor flera dagar.... Hur funkar det för er?

Linnéa sa...

Jag får ha barnen på förskolan men det är inte alla kommuner man får det i. Jag jobbar ju långa pass så de dagar när jag jobbar kan jag ju i princip inte göra nånting alls. När jag är ledig har jag barnen 9-14 på förskolan och jag tar dem ledigt ca en dag i veckan. När de är på förskolan så gör jag tråk-saker, typ städar och sånt. Och så springer jag. Eftersom Kalle jobbar som han gör och aldrig vet när han kommer hem på kvällen skulle jag ha skitsvårt att komma ut och springa typ innan 21 om jag inte gjorde det när jag är ledig.
Jag vet att det sticker i ögonen på många att jag inte har barnen hemma när jag är ledig men de behöver faktiskt förskolan, det är ju en FÖR-skola och om barnen mestadels var hemma skulle de missa massor av viktiga saker och inte få några kompisar.
Ta reda på hur det funkar i din kommun!

Marina sa...

Jag menade verkligen inte min kommentar som att jag tycker illa om det. Bara nyfiken på hur det fungerar... Eftersom jag själv har oregelbundna arbetstider och längre pass emellanåt. Får kolla hur det ser ut i min kommun. :-)

Linnéa sa...

Nej så tog jag det absolut inte. :)