tisdag, februari 11, 2014

Projekt

Idag drog vi igång projekt tv-rummet. En sak som förundrar mig är att jag (eller vi) aldrig lär mig att det ALLTID blir mer jobb och ett större projekt än man tänkt. Och att jag aldrig lär mig det utan tror att allt ska gå jättefort.

Dagens planering var:

- Ta ner panelen
- Måla väggarna


Dagens arbete blev:

- Ta ner panelen
- Ta ner skivorna bakom panelen
- Ta bort isoleringen bakom skivorna
- Ta bort tapeten på den putsade väggen bakom isoleringen
- Ta ner all tapet (3 lager) på den andra väggen


Rummet har blivit sju centimeter större nu och det är helt knäppt att de som hade huset innan oss bara byggt på och byggt på. Allt blir ju helt muggigt när det läggs på lager på lager men allt det gick att ta bort och sen är det ju stenväggar tack och lov. Vi håller just nu på att skrapa bort det sista av tapeten så att det ska vara klart för målning imorgon.

Och så vill vi ju göra mer så vi har tagit fram en igensatt dörr som vi haft planer på att göra längre fram och så ska vi ta bort ett skåp (Kalles sinnessjukt röda skåp). Vi ska ställa soffan annorlunda och blir såklart sugna på en nu och så behöver vi någon fåtölj för lite mer sittplatser. En bäddfåtölj hade varit perfekt och jag hittade en jättefin gammelrosa... Och så nya tv'n på det, lovely! Jag kommer nog behöva se om alla mina serier när vi fått den.



4 kommentarer:

Amanda, Ida, Erik, Noa & Nina och Magnus sa...

Underbart! Äntligen liksom. Vilken dörr skall fram? Glöm inte att se Friends på den nya tv:n

Ida sa...

Bra jobbat!
Ska själv måla ett rum imorgon, inte alltför mkt förarbete, men ändå tillräckligt. Puh. Projekt blir alltid större än man tror! :D

Anonym sa...

Har ni inte funderat över varför väggen var isolerad?

Nu blir det kanske ett rejält kallras när kylan slår till.

Linnéa sa...

Nina: dörren ut till kaninerna!

Ida: ja det blir ju det, speciellt när man försöker undvika förarbete. :)

Anonym: hellre kallt än mögel kanske? Om det ska isoleras måste det göras på ett annat sätt, det går inte att bygga på och bygga på så materialet inte kan andas. Sen så har vi ju gjort om värmen i huset, de isolerade antagligen för att spara på elen från de urgamla elemeten.