fredag, februari 21, 2014

Produktiv

Min kreativitet går verkligen i perioder. Jag kan sitta varje ledig stund för att sen plötsligt tröttna och inte virka på månader. Därför har jag svårt att ta beställningar eftersom jag då känner press och vet att jag plötsligt kan bli totalt oinspirerad. Det är många som frågar om jag vill göra olika saker men jag säger oftast inte ja på grund av att jag:

1. Känner press.
2. Har svårt att ta betalt. (Jag brukar säga att jag kan få en present eller ett bidrag till en Happy Lights-slinga)
3. Skulle jag begära så mycket som jag faktiskt skulle förtjänar att få så är det nog väldigt få som skulle vilja ge så mycket.
4. Jag är rädd att folk inte tycker det är "perfekt".


Jag gör hellre saker i present faktiskt men av någon anledning kan jag inte säga nej när min vän Elin frågar, det är nåt med smickret tror jag......... Iallafall så har jag gjort ett set med hårband och torgvantar i grått och gammelrosa som blev jättefint, och när jag väl hade flow så gjorde jag torgvantar till barnen också. Och så har jag gjort torgvantar till Emma också, bara för att hon är så snäll mot mig.


Och så ska jag göra ett hårband till Ninni, för hon är också en sån fin person. Och Hili ska få betala en miljon för torgvantar.

4 kommentarer:

Charlotta Sofia springer o trimmar sa...

Du är så duktig! Så sjukt fina grejer!

I mitt jobb var ju en av grejerna att ta beställningar och jag måste nog säja att jag känner igen mej i samtliga nojjorna..haha:
Rädd att folk ska bli chockade över priset (De är vana med HM och hantverk kostar)
Rädd att de ska hitta fel o.s.v
Men det blev lite bättre med tiden :-)

Anonym sa...

Vilken tur hon har den där Elin😉

/Elin

Ida sa...

Snyggt! Vad duktig du är.

Linnéa sa...

CharlottaSofia: tusen tack. :) jag folk är för snåla när det kommer till hantverk!!

Elin: eller hur! ;)

Ida: tusen tack! :)