söndag, december 20, 2009

Nu har de gamla grannarna från Malmö åkt hem efter en mycket trevlig kväll. Vi åt gott, crépes med svampstuvning och fikade på allt julgodis jag bakat och drack glögg. Givetvis spelade vi julklappsspelet. Fan vad det är roligt, man blir som en liten unge. Det är fjärde året i rad som vi träffas på advent och har julmys. Första året hade vi hemlig jultomte men tre år har vi spelat julklappsspelet. Jag tror vi började med paket för 50 kronor, förra året höjde vi insatserna till minst två paket för 100 kronor och i år minst två paket för 200 kronor. Jag fick jättebra saker, en ljusstake i trä i form av en bock med fin målning på, en Elvis-bok (serien) och krokar att hänga på dörren i form av apor. Jag hängde dem i duschen där de kom till användning direkt. Favoritpaketet jag gav bort var ett Hustler-halsband som Mikael fick. Och ett helt tomt paket, Ninnis min när hon öppnade det var sjukt rolig. Det var så snopet liksom.



Mikael: Bögar ni dom eller?

2 kommentarer:

MiaMaria sa...

Tack för en rolig kväll!!

Linnéa sa...

tack själv, det var riktigt mysigt. :)