torsdag, december 31, 2009

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? Födde barn
2. Höll du några av dina nyårslöften? Jag tror inte jag hade några.
3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? Ja i år var det en riktig babyboom. Karolina var först ut med en liten Ivan, sen fick Lisa sin Juli. Ninni och Mikael fick Cedric, Emma fick sin Wilmer, Juristen blev mamma till Emilia och imorse, sista dagen på detta året blev Evelina och Bena föräldrar till en liten pojke!
4. Dog någon som stod dig nära? Tack och lov inte men jag miste två av mina kaniner.
5. Vilka länder besökte du? Jag tror inte jag varit ens till Danmark i år.
6. Är det något du saknar år 2009 som du vill ha år 2010? Det känns som jag har allt jag kan önska men ett växthus skulle jag jättegärna vilja ha i vår.
7. Vilket datum från år 2009 kommer du alltid att minnas? 7 augusti då vår lilla Nemo äntligen kom.
8. Vad var din största framgång 2009? Ett nytt och roligt jobb på Agnezkollektivet.
9. Största misstaget? Att "unna mig" så mycket gott under graviditeten. Hälften hade varit nog.
10. Har du varit sjuk eller skadat dig? Blev sjukskriven under graviditeten för vissa smärtor och krämpor.
11. Bästa köpet? Nytt värmesystem i huset.
12. Vad spenderade du mest pengar på? Värmesystemet var rätt dyrt.
13. Gjorde någonting dig riktigt glad? Nemo!
14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2009? Jag lyssnade mycket på Lars Winnerbäck, men det gör jag alltid så det är väl mest nyaste skivan som påminner om just 2009. Halo med Beyonce har jag lyssnat mycket på och den spelades även på radion strax innan Nemo föddes.
15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? Gladare!
16. Vad önskar du att du gjort mer? Motionerat.
17. Vad önskar du att du gjort mindre? Ätit godis.
18. Hur tillbringade du julen? I Agusa med Kalles familj.
19. Blev du kär i år? Jag blev kär i min lilla bebis.
20. Hur många one night stands? Inga!
21. Favoritprogram på TV? Desperate Housewives
22. Årets fest? Jag har knappt varit på några fester i år. Babyshowern kanske!
23. Bästa boken du läste i år? Stieg Larsson-böckerna.
24. Största musikaliska upptäckten? Ingen upptäckt , men Winnerbäck-konserten var största musikaliska upplevelsen.
25. Något du önskade dig och fick? En bebis!
26. Något du önskade dig men inte fick? Ett växthus.
27. Roligaste resan? Reste väl mest till Kättbo och det var roligt.
28. Vad gjorde du på din födelsedag 2009? Jag var hemma och Kalles föräldrar kom med tårta på kvällen.
29. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? Nej jag tror inte det.
30. Hur skulle du beskriva din stil år 2009? Kläder att växa i. Långa kjolar, klänningar.
31. Vad fick dig att må bra? Ultraljuden, underbart att få se sin bebis och veta att allt såg bra ut.
32. Vilken kändis var du mest sugen på? Johnny depp
33. Vem saknade du? De som bor långt bort.
34. De bästa nya människorna du träffade? Nemo såklart!

4 kommentarer:

MiaMaria sa...

Skönt att det inte var bara mitt år som bara handlade om barn, trodde att jag hade gått och blivit tråkigast i världen men nu inser jag att jag bara gått och blivit mamma!!

äppelblomman sa...

Gott nytt år Linnéa!!
Kramar

Jenny Shima sa...

Det är nog inget som slår att ha blivit förälder. Lyckan är total :D.
Kram och gott nytt år!

Linnéa sa...

Ninni: hahaha ja jag kände det vart lite enformigt när jag skrev, men så är det. tyker andra det är trist så är det väl så. ens bebis är ju det bästa som hänt.

Karolin: Tack detsamma! KRAM!

Jenny: men eller hur, man kunde inte ens föreställa sig. tack detsamma!