fredag, december 04, 2009

Jag har inte tatuerat mig på FYRA ÅR så nu är det snart dags tycker jag. Jag har flera idéer och 5000 kronor som ska gå till en tatuering men jag får aldrig tummen ur att boka en tid. Min gamla tatuerare Charlie blev sjukskriven och nu jobbar han inte längre som tatuerare så jag är lite kluven vem jag ska gå till. Antingen fortsätter jag hos Charlies kollegor på old Bones eller så testar jag ett helt nytt ställe. Det finns ju många bra men jag har ingen lust att vänta i ett halvår på en tid utan vill gärna göra tatueringen i god tid innan sommaren. Innan jul ska jag se till att boka en tid iallafall.



Min första tatuering gjorde jag 1998. Jag och en klasskompis åkte till Borlänge och han som gjorde min första tatuering hette också Charlie. Min kompis valde en bild från väggen i studion men jag hade med mig en bild som jag bestämt mig för långt innan. Jag tyckte inte tatueringen gjorde så värst ont och jag var mycket stolt över den. Idag kanske jag inte är så sjukt stolt men tatueringen har ett sentimentalt värde och även om den inte är så snyggt gjord och färgerna är lite kassa numer så skulle jag aldrig tatuera över den. Kan ni gissa vilken det är?

10 kommentarer:

Rille sa...

oooh, foxy laadeee bild...

Anonym sa...

Yoshi???

Vadå? sa...

Jag gillar ditt synsätt på tatueringar :) Jag blir själv sugen på fleeer! :)

Louise sa...

den på rumpan?

Lilla Anna sa...

Jag vet jag vet jag vet!!!! hihiii

Lisa sa...

Hey! Vad spännande, vad för tatuering vill en mamma ha? Hoppas du aldrig blir en sån som börjar med delfiner och porträtt! ;) Kolla förresten hemsidan, ska skicka till dig på fejjan, en liten hemlis va. Höm. Du fattar. Kram! www.willvin.se

Lisa sa...

Lite gratis är bra, och så... Hör av mig, vi behöver mammor :)

äppelblomman sa...

Fan va snygga tatueringar du har!!!
När bebben är född ska jag skiva alla 3 barns namn eller födelsenr på min underarm!!

Linnéa sa...

ja, klart det är yoshi. :)

LolitaRegina sa...

sjukt snygg bild! :) jag har inte tatuerat mig sedan september förra året och har gryyym abstinens!! har tre färdiga motiv och ett som jag tänkt ut, men som jag behöver hjälp med att rita ner. min tatuerare är mammaledig, så det är därför mitt nästa besök drar ut så länge på tiden. men fan, vad jag längtar tills jag kan få boka en ny tid!!