torsdag, december 17, 2009

Jag sitter på ovanvåningen och nerifrån tv-rummet hör jag Nemo som skrattar sitt underbara skratt för att Kalle sitter och larvar sig med honom. Det gör mig så otroligt glad! Kalle fick gå hem från jobbet idag för den här säsongen. De skulle egentligen jobbat tills tisdag nästa vecka men eftersom det kommit så mycket snö och ska fortsätta vara sånt här väder så fick de sluta idag. Så nu kommer hela familjen att vara hemma tillsammans ända till mars. Det är väldigt lyxigt, det är nog inte så många som får och kan vara hemma allihop.

Jag och Nemo tog en lång promenad idag efter att vi haft en fotosession ute i snön och det var den härligaste promenaden hittills. Massa snö, 5 minusgrader och klar luft. Vagnen gick utmärkt i snön och jag är så glad att vi valde den med luftdäck så man kan gå i stort sett överallt. I mellandagarna ska jag investera i ett par täckbyxor och en varm jacka jag kan ha när jag är ute och går. Vill ha varma byxor att bara dra över strumpbyxor eller långkalsonger.

Imorgon ska jag och Nemo till Malmö och träffa farmor och Peter och byta julisar. Jag ska träffa Maggi en snabbis och byta med henne också och så ska jag fixa kalkon till jul och julklappar till julklappsspelet.

1 kommentar:

Juristen sa...

Åååååhhhhhh så gullig han e! Söta Nemo...