måndag, december 14, 2009

Det är inte alls långt kvar tills julafton och det känns som det är tusen saker jag måste få gjort innan. Träffa Juristen, hälsa på Evelina, träffa Maggi och byta julklappar, träffa farmor och Peter och byta julklappar, träffa faster och byta julklappar, julmys med Vitemöllegrannarna, besök av Ida och Daniel, fira gammaldags jul i Agusa innan julafton, laga massor med mat, baka, köpa julklappar till julklappsspelet... Och på onsdag nästa vecka måste allt packas och göras klart så vi kan ta med det till Kalles föräldrar på julafton eftersom vi åker vidare till Dalarna dagen efter.

Men jag ser fram emot alltihop! Julen är den mysigaste högtiden tycker jag. Jag älskar att ha traditioner att följa år efter år och det är så roligt att prata med andra om vad de har för traditioner. Jag och Ninni pratade i lördags om hur det kan skilja sig från familj till familj. De har stuvade makaroner på sitt julbord eftersom det är Mikaels tradition. Min bästa vän Maggi har omelett på sitt julbord, vi har tonfiskrullar och det är tydligen konstigt. Och så tycker Ninni att man inte kan äta risgrynsgröt till middag vilket jag älskar att göra.

Vad har ni för traditioner? Något som skiljer sig från det vanliga traditionella?




Jul i Kättbo

Inga kommentarer: