tisdag, december 01, 2009

Kalle ringde imorse och berättade att en familj här i Veberöd blivit rånade tidigt imorse. Fem stycken hade brutit sig in medan familjen sov och bakbundit mamman, pappan, flickan men lämnat pojken på fyra. De stal en massa kontanter som de visste vart fanns eftersom de gått direkt dit och bara tagit dem. Familjen bor två hus från oss här i Idala och det känns helt sjukt att de upplevde detta vid fem-tiden imorse medan jag låg och sov. Och bara två hus bort. Kalle går ju upp vid den tiden. Jag skulle dö om jag blev väckt så. Jag har haft inbrott när jag sovit förut och jag vill INTE vara med om det igen.

3 kommentarer:

äppelblomman sa...

Nä fy va fruktansvärt hemskt. Så hemska inbrott har vi ännu klarat oss från här i skillingaryd... O kommer de jävlarna så har jag en kniv under sängen beredd att slåss för min familj!
Stor kram

Mirja sa...

usch ja, jag täntke direkt på er, att ni ju också bor där, när de tog upp det på nyhetsmorgon imorse! Läskigt att det var så nära er.. och jättesynd om familjen som råkade illa ut!

Magdalena sa...

Usch det later inte alls bra. Man ska kanna sig trygg i sitt hem! Hoppas att de far fast de javlarna!!!

Halsa kalle och pussa Nemo fran oss.

Stor kram
magdalena