onsdag, april 22, 2009

Sitter på jobbet och ska alldeles strax lägga mig. Det har varit en bra men lite rörig dag. Fick beröm av chefen för att jag tar tag i saker och konfronterar direkt när det behövs. Jag tackar och tar emot för jag ser mig inte riktigt som en sån person. Eller jo, på ett sätt men grejen är att jag alltid varit konflikträdd och hellre varit tyst än sagt något och det lever väl kvar inom mig. Vissa saker har förändrats och utvecklats så snabbt att jag inte märkt det själv, plus att har man väl stämplat sig själv som en viss typ så är det lätt att leva kvar med det även fast man förändrats.

Jag har även fått veta ett par saker idag som nog tjejen själv blev förvånad över att hon berättade. Det är inga bra saker men jag är glad att hon valde att berätta och det känns bra att hon har det förtroendet för mig. Men jag vet ju att hon säkert berättat 20% av sanningen och utelämnat det mesta, men det är ju bättre än ingenting.

Imorgon slutar jag 10 och sen är jag ledig tills kl 15 på fredag. På torsdag ska Leo kastreras, stackaren. Men det får bli så, inga fler kullar får det bli. Nog för att jag skulle vilja men jag är för blödig för sånt. Och om han är kastrerad kan han bo ihop med någon av ungarna sen. Jag har förresten hittat en uppfödare i Kristianstad som erbjudit sig att komma hem till mig och lära mig hur man ser kön på ungarna. Hur generöst och snällt är inte det då? Jag tog för givet jag skulle komma till henne men hon tyckte det var onödig stress för de små kaninerna. Sådana människor gillar jag!

Inga kommentarer: