torsdag, maj 10, 2007

Spaghettins olika sidor.

Drömde om mamma igen inatt.
Vi skulle följa med någon till ett fängelse/alkoholrehabiliteringshem men så blev det mamma som blev inlurad där istället. Jag grät och skrek och försökte få ut henne eftersom hon inte hade där och göra.
En massa tänder tappade jag i drömmen också.
Det betyder att man står inför en förändring, men alla dessa drömmar om mamma vet jag inte vad betyder...
Ingen förändring som gäller henne hoppas jag...

Igår åt jag speghetti med ketchup till middag, en gammal goding. Något som är skitsvårt med spaghetti är att beräkna hur mycket som är lagom till en portion.
Igår vägde jag upp 150 g spaghetti och tyckte det kunde vara lagom, men när det kokat klart var det sketamycket och jag åt två tredjedelar.
MENTAL NOTE: 100 g spaghetti räcker gott och väl.
En annan sak med spaghetti som är störig är att när man vill kolla om den är klar är det så svårt att fånga upp ett litet spaghettistrå som man vill provsmaka. När man väl fått upp ett så hinner spaghettin bli överkokt. Man kanske ska knyta ett snöre om ett av spaghettistråna så att man lätt kan dra upp det och smaka på?
Detta måste vara världens längsta blogginlägg om spaghetti.

Kl 14 ska jag träffa farmor på stan och hänga lite. Äta lunch och gå i affärer. Jag ska köpa en STOR målarduk som jag kan göra något vackert på och ÄNTLIGEN ersätta den fula Pantera-flaggan på balkongen med.
Pantera-flagga på balkongen liksom? Kalle är väl inte 15 år? Eller? Har jag missat något?
Och enda sättet att få ner den på är att måla något fint som ska sitta där istället.


Förresten, två av mina mappar på datorn är borta. Jag har INTE tagit bort dom. Den ena innehöll inspirationsbilder på sminkningar och kläder som jag av en slump hittat lite varstans och den andra innehöll artiklar och lite blandade saker jag velat spara.
VEM fan har tagit bort dom???
Från och med nu får INGEN sitta vid min dator!!! DET ÄR TOTALFÖRBJUDET!!!


5 kommentarer:

Anonym sa...

hmmmm Bena har hållt sig hemma på sistone så jag tror inte att det är han, annars har han ju en förkärlek till att pilla på din dator ;)

Anonym sa...

Hahaha, jag gillade idén om att knyta ett snöre runt en spagetti! =)

Anonym sa...

jag äter 50 gram spaghetti/pasta om jag har nåt annat till, annars bara 80! (alltså om det bara är typ tomatsås till). det är heeeelt lagom, fast ser skitlite ut! :)

Linnéa sa...

eve: hmmmm kanske jag ska pressa honom på lite info...

Linnéa: ja men eller hur! det e så störigt ju! :)

moni: ja 150 g var fan mycket..:) jag åt med bara ketchup på för jag var så lat...

Anonym sa...

Det finns ju spaghettimått du kan köpa. Som en rund platta med olika stora hål i som du liksom måttar upp spaghettin i innan du kokar :)

Annars brukar jag inte ha något problem med att fånga upp spaghettistrån, men å andra sidan provsmakar jag sällan eftersom fullkornspastan blir alldeles perfekt efter 12 min kokande :)

Hoppas du får en massa andra bra tips :)