måndag, maj 21, 2007

Snart - 10 kg baby!

Total viktförändring
-9,6 kg


-0,5 kg idag.
Nästa vecka ska jag komma ner till 10 kg, det vore verkligen en SEGER!
Jag kan knappt tro att det är sant. Jag har i flera år sagt att jag skulle vilja gå ner 10 kg men att jag inte skulle klara det. NU har jag nästan klarat det, jag är SNART där!
Denna sommaren kommer jag kunna känna mig snygg och inte skämmas på badstranden. Jag kommer kunna dansa lättklädd på en scen framför massor med människor utan att just att vara lättklädd kommer vara jobbigt.
Snälla någon, nyp mig för jag tror nästan att jag drömmer.
Jag gjorde det ju faktiskt!



7-16.30 idag.
Det är vackert väder redan 06.18 på morgonen.
LOVELY.

11 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis! bra jobbat.
jag håller också på och försöker gå ner i vikt, men jag står bara och trampar! äter du något speciellt nu när du bantar eller äter du som vanligt?
själv utesluter jag vetemjöl i alla produkter och folk säger att det syns att man gått ner men det syns dok ej på vågen.
Min dröm var ju också att försöka gå ner till sommaren men det kan man vel bara glömma.

Anonym sa...

Åh, så härligt! Riktigt starkt gjort tycker jag. =)

Anonym sa...

Stort, stort grattis!!

Anonym sa...

Grattis! :D

Jag vet precis hur det känns, den där känslan av att "oj, har jag verkligen gjort det nu?". Någonting som man velat och "kämpat" för så länge, men om verkat omöjligt.

"Plötsligt händer det" liksom. ;)

Själv har jag gått ner 14 kg från när jag var som störst och kan inte förstå att jag faktiskt var så stor, att jag faktiskt har gått ner så mycket, att jag faktiskt är smal nu och att de där jävla kilona äntligen är borta!

Jag unnar dig all lycka!

Anonym sa...

du e bara såååå grym tjejen!! GRATTIS!! Puss

Anonym sa...

Samla på dig de erfarenheterna, att du kan det du vill! Fan vad bra!

Anonym sa...

grattis till det härliga självförtroendet :D Det rockar att känna sig så snygg :P

Linnéa sa...

jonna: jag är med i viktklubb.se och äter vad jag vill men inom en viss kalorimängd. det har funkat skitbra och jag rekommenderar verkligen deras program!

Linnea: TACK, det känns bättre än bra!

anonym: tack..:)

illvilja: men eller hur, ibland bara slås man av tanken att de där kilona faktiskt är borta, och hur gick det till??? underbar känsla..:)
har du vant dig vid din "nya" kropp?

lilla anna: TACK TACK TACK! känns sååå bra!!!

Lisa: ja detta kunde jag ta mig fan när jag verkligen verkligen bestämt mig..:)

raur: tack! det känns så bra att ha kämpat sig hit och ändrat på det som jag vantrivts med..:)

Anonym sa...

Ja, det är verkligen en underbar känsla! :D

Ja, nu har jag nog nästan vant mig vid min kropp. Jag tittar i spegeln och är faktiskt NÖJD med det jag ser. Men när jag ser mig själv på kort kan jag faktiskt tänka att "Oj jävlar, är det så där jag ser ut? Är jag så där smal? Är jag så där snygg?" Så helt och hållet har jag nog inte vant mig. :)

Jag har varit så missnöjd med min kropp så länge, och nu är jag nöjd. Fruktansvärt skönt och så jävla VÄRT alla jobbiga stunder man haft då man känt sig nere och tänkt att vad fan håller man på med det här för?

SÅ mycket mer värt det att inte få äta hur mycket som helst av precis allt, när man trivs med sitt utseende.

Jag är SÅ glad för din skull Linneá!

Linnéa sa...

illvilja: vad kul att du börjar känna dig hemma i kroppen..:) jag är likadan, är lite väl kritisk när jag kollar i spegeln men när jag ser kort tänker jag att fan, jag är inte större än nån annan!
och nu kommer ju eldprovet: jag ska dansa i bh med fjädrar och bastkjol på lördag. med bara trosor under. jajks!!!
jag är mycket glad för din skull oå, att du med tagit tag i ditt missnöje och nu är glad för att se dig själv..:)
VI ÄR BÄST!

Anonym sa...

Grattis sötnos, du är så duktig :)