lördag, maj 19, 2007

Lovely lördag...

Efter träningen idag så sprang jag hem i regnet för att snabbt göra mig klar tills Kalles föräldrar kom och hämtade oss.
Vid 13-tiden körde vi till Köpenhamn för att gå på Arken och titta på Duane Hansons utställning.
Och vilken konstnär! Helt otroliga skulpturer av människor som var riktiga stereotyper och skrek ut USA! Otroligt verklighetstrogna.
Mina favoritskulpturer var en hemlös kvinna som låg död på marken med en massa skräp runt sig och ett spädbarn som var kvävd av en plastpåse runt huvudet som låg slängd i en soptunna.. Min morbida sida vaknade till liv och fascinerades. Jag vet inte vart det intresset kommer ifrån. Inte från min kära mor i alla fall som brukar beklaga sig över hur blodtörstig jag är.
HÄR finns bilder på hans skulpturer.

Ett litet sidospår såhär mitt i Köpenhamnshistorien: Igår såg vi en film som heter FEED och som handlar om en psykopat som matar sina kvinnor tills de dör. Han runkar till när de ber honom mata dem med flottig mat och på slutet matar han sin nya kvinna med fettet från sin gamla kvinnan som är död. Omassligt och äckligt, precis som jag vill ha det.

I alla fall, tillbaks till Köpenhamn!
Efter utställningen körde vi till en stor lokal som sålde billig sprit och köpte på oss så mycket vi bara kunde, precis så som man som svensk ska göra när man kan fynda alkohol.
Efter frosseriet så körde vi till Dragör där vi åt middag på en uteservering bredvid en liten småbåtshamn.

Dagarna framför mig kommer att vara hektiska. Imorgon ska jag träna 2-3 timmar i Lund, på måndag är det jobb 7.30-16.30 och 20-22 träning igen.
Heldagar i skolan varje dag, 8.30 till 16 och varje kväll träning. Alla dagar utom fredagen ser ut så, då har vi fältstudier hela dagen och ingen träning på kvällen.
På fredag kommer jag nog vara jävligt nervös också, har redan nu svårt att sova när jag tänker på uppträdandet..
Men hur ska jag hinna med nästa vecka? Och inte nog med det, ovan på allt detta har jag två hemtentor som ska göras. Har någon tänkt på hur jag ska hinna det innan de la in allt det i mitt liv?

På måndag ska vi få kläderna vi ska uppträda i och det ska bli kul. Hoppas bara jag hittar något till tuttarna som får dem att sitta på plats samt se snygga ut. Ännu ett projekt!
Vi fick en länk av Jeppe idag där han lagt upp videos på oss när vi tränar. Skitbra att få se sig själv men samtidigt så pinigt att man vill dö litegrann. Jag är så jävla självkritisk så det finns inte… MEN, jag ser väldigt smal ut i alla fall, inte illa för en självkritiker att kunna se det!

Nu ska jag göra något annat med den här kvällen än att bara sitta här och nörda.. PUSS!!!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Dne utställningen verkade helspännande!

Anonym sa...

Jag ser bara den döda babydockan som hänger i er lampa ovanför matbordet i Kättbo vid varje högtid. Var kan din mamma ha fått sina funderingar ifrån? :P

Äcklig film, såna finns ju mitt ibland oss. säger kanal 5.

Linnéa sa...

raur: absolut, den är helt otrolig! rekommenderar verkligen att åka dit..

Lisa: hahaha den e så fin, mammas favvopynt!
säg nåt som inte finns mitt ibland oss i dagens samhälle nuförtiden...