söndag, maj 13, 2007

Seriously?

Jag saknar ord.
Serbien?
Seriöst?

Eftersom vår kära granne Ninni fyller år och hade fest med melodifestivalstittande så såg jag HELA tävlingen, från början till slut.
Jag har inte tittat på varken schlagerfestivalen i Sverige eller Eurovision songcontest på många, många år och var därför skeptiskt från början, men tänkte att det kunde bli ganska kul med rätt sällskap.

Jag kommer ALDRIG mer titta på spektaklet. Det är ju ingen musiktävling längre utan en tävling om att se rolig ut eller göra någon sjuk grej.
Frankrike till exempel? Vad var det? Och Ukraina! Eeeehhhh? England, Tyskland och Spanien var HEMSKA och Serbien ska vi inte tala om.
Var det ett skämt att de vann?
Var hela den här tävlingen ett skoj och den riktiga är nästa vecka?
Det finns mycket fula saker jag skulle kunna skriva om det hela men jag lämnar det här.

Kalle gick ner på tvåan med några av grannarna, själv är jag nykter ikväll och ska titta på Stay Alive. Hoppas den är riktigt skrämmande.
Inte lika skrämmande som Serbiens sångerska (sångare?) men ändå...



2 kommentarer:

ruphus sa...

Har du tänkt på att Sebiriens sångare är farligt lik Pete Doherty? Stay Alive ja, jag såg den på preimären, det var jag och 3 pers till där, men den var ändå helt ok :)

Anonym sa...

Ha ha ha... jag håller helt med!!! BOJKOTTA ESC!!! I love The Ark anyway... Kram plugghästen