söndag, maj 13, 2007

Sambalicious!

GUD vad jag älskar att dansa samba!
Det är helt otroligt roligt att kämpa och bli bättre och bättre hela tiden. Nu har vi ju ett stort mål vilket gör det hela ännu roligare.

Idag tränade vi mellan 12 och 14 och då körde vi igenom hela våran show och den kommer bli så bra! Mitt första nummer kan jag utan problem, det andra har jag lärt mig så nu är det bara att öva tills den också är säker. Finalen kommer bli skitrolig med mycket improvisation.
LOVELY!!! Följ med till Köpenhamn för det kommer bli hur kul som helst! Vore kul om vi kunde åka över ett helt gäng. Kalle och ett par av hans kompisar ska följa, Hilde kommer och tittar också.

Kl 18.30 idag träffade vi en grupp på 20-25 personer som spelar trummor och marackas som vi skulle provdansa med. Så jävla mäktigt att dansa till trummorna i olika takter och de var sjukt duktiga. Vilka rytmer! Vi dansade i över en timme och hade jättekul.
De tyckte tydligen vi också var bra för de ville att vi skulle dansa med dem på deras uppträdanden. Weeeee så roligt!

Imorgon är det träning igen och jag längtar redan. Jobbar 8-18 och det kommer att bli jobbigt.
Känner mig inte alls motiverad eftersom jag borde plugga istället.
Men vill jag ha ledigt två veckor så vill det till att jag kämpar på nu istället.

4 kommentarer:

Lort sa...

Shit vad skoj det låter!! :)

Linnéa sa...

det ÄR så skoj! börja, man blir superglad av det..:)

Anonym sa...

vad roligt att man kan gilla nåt så mkt! skulle vilja hänga med. är det en vardag eller helg?

Linnéa sa...

Lisa: åå men det är ju så roligt..:)
det är en lördag, den 26 maj kl 15.30 som vi dansar på scenen Global på karnivalen. karnivalen kostar ingentig, bara tåg som kostar.