torsdag, februari 09, 2006

37 dagar kvar...


06.55

Har legat vaken sen sex av att jag har så ont i tungan.
Fan så ont det gör, det gör ont hela tiden och direkt jag gör något, tex sväljer gör det ännu mer piss-ont.
Börjar skolan 8 så jag gick upp för att göra mig iordning men saliven rinner så förbannat mycket och jag kan inte svälja ordentligt, eller spotta helle för den delen, så jag får liksom "sörpla" upp det och så kan jag ju inte sitta på lektionen direkt.
Får använda dagen till att plugga inför religionsprovet, och sen gå på studiebesöket kl 15 i kyrkan, minns inte vilken det var.
Och ja jag vet, jag får skylla mig själv men jag ångrar det absolut inte och lite måste jag ju få gnälla. Jag hade inte räknat med så här mycket smärta efteråt. Har inte haft det då jag splittat tungan förut. Nu är det dock mer splittat och både med skalpell och "brännpenna", kanske är därför..

Ska väl vila lite nu och sen dra igång pluggandet om katolicism, påvar, helgon och kloster...


20.30

BÖCKER JAG REKOMENDERAR ALLA ATT LÄSA MINST EN GÅNG:

Gömda, Asyl och Mias hemlighet - Liza Marklund och Maria Eriksson
Nattens barn - Traci Lords
Den tusenden gången - Anna Lytsy och Ulrika Olson
Konsten att vara Ela, Rebell med frusna fötter och Hon går genom tavlan ut ur bilden - Johanna Nilsson
I taket lyser stjärnorna - Johanna Thysell
Skam och Saknad - Karin Alvtegen
Pappa Pralin - Anna Jörgensdotter
Vingklippt ängel - Berny Pålsson
Och likväl rör hon sig - Charlotta Cederlöf
Hinsehäxan - Lillemor Östlin
Lutherska badet, Slyngstad Events, Jag jag jag och Andra sidan Alex - Unni Drougge
Bakom stängda dörrar - Kristina Hansen, Bengt-Åke Cras och Agneta Cras
Inte som andra döttrar - Deborah Spungen
Prozac, min generations tröst - Elisabeth Wurtzel
En komikers uppväxt och Ett ufo gör entré - Jonas Gardell

2 kommentarer:

Mayumi sa...

Säg till om du behöver hjälp med religionsprovet. Jag kan försöka hjälpa om det är nåt inte förstår eller så... *kram* /Sus

dear catastrophe waitress sa...

'Så går en dag från vårt liv och kommer aldrig åter' av Gardell är också jävligt bra. Lättläst fint porträtt om livet i Sverige, i princip. Den ÄR rolig!