fredag, februari 01, 2013

Februari

Första februari är här! Och det kunde ju inte börja bättre än med plusgrader, bar asfalt och FREDAG! Min dag började tidigt då jag ställt klockan och smög upp innan resten av familjen och stack ut och tränade backintervaller. 1,5 kilometers uppvärmning och sen 10+1 backar och nerjogg hem. Ett kort och explosivt pass som inte tar så lång tid och är lätt att klämma in och som gör mycket för flåset.

Ha en fin fredag!


Någon hittade ett läppstift och skulle göra sig fin...

4 kommentarer:

erikapik sa...

Jag är sjukt imponerad. SJUKT! Fy fan att ställa klockan för att ge sig ut o springa. Som jag längtar tills jag blir sån. Som om det nånsin skulle hända. Sjukt imponerad alltså.

ninafreak sa...

hej linnea! jag har en liten fråga helt okopplad till detta inlägg. du är ju behandlingsassistent? korrekt? jag minns när du väntade nemo, då fick/kunde inte du jobba speciellt länge va? berodde det på nån riskbedömning som gjorts eller hur var det? jag jobbar själv som beh.ass och funderar på bebis, skulle vilja veta lite mer från någon first hand.

taaaack på förhand och trevlig helg till er! :)

nina

Linnéa sa...

Erika: det gäller att ha en morot. Antingen fick jag gå upp och springa innan jobbet för att kunna dricka vin direkt jag kommit hem eller springa efter jobbet och vänta med vinet. Då gick det lätt att komma upp vill jag lova. ;)

Nina: hej! Ja jag jobbade på ett låst behandlingshem när jag blev gravid och där fick man inte jobba efter v 12-13 pga risken. Men det är olika från ställe till ställe beroende på vad du jobbar med för klienter. Om det finns möjlighet ska din chef omplacera dig så att du kan fortsätta jobba eller så får du graviditetspenning. Spännande med bebis, lycka till. :)

Jöns Marie sa...

Du är så ambitiös syster yster! jag tror att Nemo har missat grejen med läppstift men söt blev han ju iaf :)