lördag, februari 09, 2013

Förjävligt

En gammal vän till mig skrev en sak på Facebook idag som jag blev sjukt upprörd över. Hennes son har fyllt 10 år och idag var det kalas. De hade bjudit in hela klassen, 13 barn, och av de 13 kom... En. ETT barn av tretton. Vad är det med föräldrarna?? Är de helt jävla pantade, hur kan de tycka att det är okej? Jag vet att min kompis pojke haft problem med mobbing förut och flyttat för att få det bättre och så blir det så här. Det stod på Facebook att han var jätteledsen och det tror jag det. Tänk att fylla 10 år och bjuda in alla "kompisar" och ingen kommer. Fy fan. Och det är föräldrarnas fel, ingen hade ens meddelat att de inte skulle komma, och vad visar det barnen? Att det är okej att skita i någon och utesluta ur en gemenskap. Hur ska man få bukt med mobbing när föräldrarna beter sig som jävla idioter?

Jag blir helt gråtfärdig när jag tänker på att det skulle hända Nemo eller Leon. Om det skulle göra det så skulle jag ringa upp/samla ihop alla föräldrar och ifrågasätta vad de höll på med, om de fattade vilka signaler de sänder ut till barnen. Nej fy fan, det är förjävligt och jag blir så arg, upprörd och ledsen över sånt här.

BARN GÖR INTE SOM VI SÄGER, BARN GÖR SOM VI GÖR.


Den som messar med de här två får med mig att göra...

5 kommentarer:

Jöns Marie sa...

Usch, stackars han! Tycker också att det är helt stört att föräldrarna gjorde som de gjorde usch...

Ninni sa...

Cedric och Lily kan alltid komma på deras kalas så är de alltid minst fyra iaf!!
Men jag hade också blivit vansinnigt arg.

Anonym sa...

Fy fan!
Elin

Jenny Shima sa...

Vad hemskt, jag hade blivit så förbannad om det hade hänt Oliver.

Magdalena sa...

Usch blev alldeles tårögd när jag läste det. Stackars pojke!