tisdag, februari 05, 2013

Hemmagjord müsli

Jag börjar jobba klockan tre idag så jag har passat på att få massa nyttigt gjort innan. Jag har städat till kaninerna, målat klart bjälkarna och tränat intervaller. Tyvärr kunde jag inte spurta i backen eftersom det kommit snö och är plusgrader så på vägen ligger ett lager med packat slask och gör det halt. Men huvudsaken att jag kom ut och fick det gjort iallafall.


Kolla in min fina lårmuskel, snart är jag hur biffig som helst...

Nemo är hemma idag igen. Igår var han feberfri jag pigg men idag är han jättelåg och ynklig. Vet inte vad det är men jättemånga barn och pedagoger på förskolan är sjuka så det är väl nån skit som går.

Jag har hunnit göra en sats med müsli också. Inspirerad av Ninni har jag börjat att göra det och den blir riktigt god. I min müsli har jag dinkelflingor, solroskärnor, pumpafrön, physilliumfrön, linfrön, hasselnötter, mandlar, kokos, russin och torkade aprikoser.


Nu ska jag fixa mig lite, ha en fin tisdag!

2 kommentarer:

Ninni sa...

Låter mumma!!

Marie sa...

Ser supergott ut! :-)
Härligt jobbat med musklerna!! :-)