tisdag, februari 19, 2013

Lite action i vardagen

Gissa EXAKT hur roligt det är att köra av vägen ute i nästan ingenstans och upptäcka att man har 3% kvar på batteriet i iphonen? Jag vet exakt hur roligt det är för det hände mig idag. Och inte i min lilla bil utan i en stor Chrysler van som stod så snett ner i diket att jag var livrädd att den skulle tippa. Jag körde uppe på Hindberget och när det blåser och snöar så ser man inte vägen så helt plötsligt åkte bilen av sig själv rätt ut i diket och jag satt fast som berget. Och 3% kvar på batteriet. Ni vet hur mycket man kan ringa med 3% va? Och så kom det en bil från andra hållet och jag blev så lycklig, men gissa vad han gjorde? Han körde också av vägen, mitt emot mig! Så sjukt, det kändes som ett skämt.

Men det ordnade sig tillslut och alla kom oskadda upp ur dikena och hem igen. Och så glömde jag tonfisken till min tonfisksallad jag skulle äta på lunchen, snacka om otursdag.



Inga kommentarer: