torsdag, januari 31, 2013

Duktig katt

Att ta hand om Tjabo har verkligen gått mycket bättre än jag någonsin kunde tro. Han kommer när vi ropar, sover i sängen på nätterna och idag gick han på lådan första gången. Innan har han inte gjort sina behov inomhus alls och det blev så att jag inte ställde fram lådan till honom. Och så kissade han i vår säng natten till igår. Helvete. En katt som kissar i sängen är ju ett ganska stort problem men eftersom jag själv inte satt fram lådan till honom fick jag ju skylla mig själv. Så idag åkte den fram och han har gått på den flera gånger. Duktiga Tjabo. Nu kan man slappna av lite mer och inte vara nervös för att han ska kissa på olämpliga ställen.

Och barnen älskar honom, det är så härligt att se. Nemo är så gullig och omtänksam och Leon skrattar högt bara han visar sig. Häromkvällen låg vi i soffan och myste, Tjabo kom och la sig på golvet framför och Leon började skratta, och skratta, och skratta.

Det är verkligen roligt att det har gått så bra och att han verkar trivas bra hos oss.



2 kommentarer:

Jöns Marie sa...

Han ser ju ut att stormtrivas hos er! Bara han vet var lådan finns kommer han nog att gå på den:)

Anna sa...

Djur kan göra underverk för tjorviga barn! Vad underbar att allt går så bra, han verkar vara en sötpropp den där Tjabo! <3