onsdag, januari 02, 2013

Löpning 2013

Det är snart ett helt år sen jag började springa. Jag hade som mål att kunna springa 5 kilometer utan att stanna och det målet nådde jag och jag kom längre än jag någonsin trodde var möjligt. Nu är det dags att sätta upp mål för löpningen 2013 och då har jag tänkt följande:

• Jag vill bli snabbare och uthålligare.
• Jag vill klara att springa 5 kilometer på 25 minuter. Personbästa på 5 kilometer är 27 minuter och det var på halva sträckan av Iformloppet så då borde jag kunna ta i lite mer och klara ett 5 kilometerslopp på 25 minuter.
• Nytt personbästa på milen, under 55 minuter. Nuvarande rekord är 55 minuter och 14 sekunder.
• Klara att springa ett halvmaraton.
• Springa många, roliga lopp.


7,5 kilometer in i Iformloppet, personbästa på g!

Vad har ni för mål med löpning/träning 2013?

3 kommentarer:

Ninni sa...

Mina mål:
- Testa på barfotalöpning
- Springa en mil i år igen
- Förbättra min tid på 5km
- Springa mer i terräng och fin natur

Jenny Shima sa...

Jag kommer att köra med styrketräning både i maskiner men även gruppträning. Ännu mer funktionell träning och konditionsträning kommer göra att jag kommer förhoppningsvis ha nått min målvikt i april. Jag kommer även försöka mig på löpning men inte några lopp än. En förutsättning är ju att jag får vara frisk men med barn på dagis så är det ju inte säkert. När jag har varit medlem på mitt gym i ett år hoppas jag att jag är redo för deras bootcamp som de kör på sommaren. Jag har varit sugen på att testa något sådant i flera år men tidigare har vikten och min egna lathet hindrat mig men nu känns det som det kommer att gå.
Skillnaden mellan mig nu och förr är att det är roligt att träna, jag har hittat tillbaka till träningen efter säkert 20 års uppehåll och det är så skönt.

Suzan sa...

Hänger du med på Malmömilen? :)