tisdag, januari 29, 2013

Slit

Idag har jag varit ledig fast ändå fått lön, bästa ledigheten. Tyvärr har jag inte legat på soffan och latat mig utan jag har istället slitit som ett djur! Jag påbörjade projekt takmålning idag och blev precis klar. Med första strykningen. Gissa hur sugen jag är på att börja om imorgon...


36 kvadratmeter härlig furu är nu på väg att bli vit...

Bjälkarna ska målas allmogeblå, precis som i sovrummet, och sen ska det upp tapeter både i Nemos rum och i den andra delen som kommer att bli ett mysigt matrum. Imorgon ska jag beställa tapeterna till Nemos rum och det blir de här:


Blå och grå elefanter med ett vackert silverskimmer. Den tapeten ska sitta på ytterväggen, den vägg som terrariet stod vid.


På väggen runt pardörren ska den här söta tapeten sitta. Den har samma silverskimmer i prickarna som elefanterna och jag tror det kommer bli så fint.

Nu ska jag slappa en stund i soffan innan det är dags att samla lite sömn inför ännu en dags slit...

1 kommentar:

äppelblomman sa...

Vet precis hur det är med furu... Hela vårt övervåning var som en endaste stor bastu...:/ men nu är det ett minne blått!
Rummen kommer att bli sååå fina! Ser fram imot bilder!!
Kram K