lördag, juli 21, 2012

Två steg framåt

Som jag skrivit förut så har jag varit lite stressad över att Nemo vägrar sitta på pottan. Och inte bara det, han har inte sagt till om han bajsat och vill oftast inte heller byta när han bajsat. Det har känts jobbigt och att få honom att bli blöjfri har känts omöjligt.

Men idag har det lossnat! Jag hoppas att jag inte jinxar det nu men på förmiddagen gick Nemo utan blöja och när jag tyckte han såg nödig ut frågade jag om han ville sitta på pottan och det ville han. Och inte bara det, han kissade också, JUBEL! Eftermiddagen gick han också utan blöja men då hände det en liten olycka, men han satte sig två gånger på pottan iallafall. Och ikväll innan han la sig sa han själv att han var kissnödig fast han hade blöja på sig så han fick sätta sig på pottan. Då kom det inget, och en gång till satte han sig utan att något hände, men tredje gången kissade han! Jag är så löjligt glad, han har inte bara kissat i pottan två gånger idag utan även sagt till själv. Hoppas hoppas det lossnar nu och fortsätter så här!



1 kommentar:

Jöns Marie sa...

Härligt, heja Nemo!