torsdag, juli 12, 2012

Sömnlöst

Jag vet inte vad det är med Leon vissa nätter. Inatt var den värsta på länge då han bara jämrat sig och vridit sig och ingenting hjälper. Vi grillade med våra grannar igår och jag kom inte i säng förrän vid tolv. Och jag hann inte mer än slumra till innan han vaknade till så han fick nappen och buffar i rumpan så han somnade om. Men efter det fick han inte ro utan jämrade sig och grät och jag tog upp honom till mig. Men han har hållt på så hela natten och jag fattar inte varför! Han vaknar liksom inte utan gråter, jämrar sig och trycker ifrån med fötterna i madrassen och klänger och snurrar och vrider sig. Jag får inte en blund i ögonen men oftast slutar han efter någon timme och somnar ordentligt men inte inatt. Jag har varit helt vaken sen 03.25 och en timme senare gav jag upp och gick ner med honom. Jag skulle så gärna vilja veta varför vissa nätter är så här. Det spelar ingen roll om han sover själv eller hos oss men det är som att han vaknar till en gång och sen inte kan komma till ro trots att han inte riktigt vaknar. Jag hoppas verkligen att det löser sig innan jag börjar jobba för annars blir det katastrof.



2 kommentarer:

lina cronier sa...

Jag tror att han är ett närhetsbarn precis som Loke. han har också från och till sovit oroligt, har säkert med utveckling att göra också. mycket som händer i de små kropparna och vissa reagerar mer än andra :)

mitt enda tips är att acceptera läget och försök flyt med. när jag började arbeta fick jag ibland bara 2-3 timmars sömn per natt. inget optimalt alls, men man överlever :)

Anonym sa...

Han kanske har växevärk, för när jag va liten så hade jag massiv växevärk och det gjorde så ont eller rättare sagt det mollade liksom i hela kroppen det va omöjligt att sova, jag fick det alltid på nätterna efter ha sovit bara en liten stund, efter kroppen hade slappnat av, och då kunde jag liksom inte ligga stilla det kröp i kroppen och värkte i benen och armarna!! Testa nästa gång han blir så och ge han en dos Alvedon!! Det var så mamma kom på att det var det jag hade, jag hade det från tidig ålder runt 6-7 månader till tidig tonåren 13-14 års ålder ca!! Det liksom kom och gick...
Hoppas du hittar någon lösning iallafall!!
Kram Jenny p