fredag, juli 27, 2012

Effektiv

Jag har precis slagit mig ner nyduschad i soffan med ett glas vin efter en otroligt effektiv dag. Jag började redan imorse med att städa ordentligt och torka alla golv och ha mig. Tyvärr kom inte myrdosorna idag så vi får dras med myrorna hela helgen. Men det är inte mycket att göra åt det nu.

Efter en smarrig tonfisksallad till lunch gick jag och Leon till familjen Palmqvist-Lundgren och satt i skuggan och pratade medan barnen lekte och så gosade jag lite bebis. Leon somnade när vi gick hem så då satte jag mig en stund och slappade innan jag hängde tvätt och kom på att jag nog borde rensa den stora rabatten. Det är en nackdel med att vara borta länge, det hinner växa sig till en djungel. Så jag gav mig på ogräset medan Leon lekte med sina nya båtar i två hinkar med vatten och efter vi ätit middag gick vi ut igen och fortsatte. Jag gick bananas med sekatören och efter att jag duschat och lagt Leon gick jag ut igen med sågen i högsta hugg. När jag röjt med den ett tag städade jag iordning kaninhagarna för när som helst kommer Kalle hem och har kaninerna med sig.

Så det här vinet är välförtjänt tycker jag och när Kalle kommit tror jag vi förtjänar varsin cupcake också.



Inga kommentarer: