torsdag, juli 05, 2012

Blodbad

Usch jag har haft en riktig pissdag där allt gått fel, jag har varit på dåligt humör och jag har känt mig väldigt stressad. Jag behöver inte gå in på varför men jag har haft så mycket att fixa idag och att ha det samtidigt som två barn ska underhållas kan göra att man får ett mindre magsår. På morgonen flöt allt på bra men så skulle Leon sova och då tänkte jag klippa gräset så jag tog med Nemo ut. Han gick till baksidan och jag var kvar på framsidan för att somna Leon. När jag efter en liten stund kom runt huset såg jag att han hade en kniv i handen och ropade att han skulle släppa den samtidigt som jag gick mot honom. Och när jag kom fram till honom såg jag att hela ungen var helt blodig. I ansiktet, på armarna och på kläderna. Jag fick panik men lyckades lokalisera att han skurit sig i fingret och att det blödde rejält, men jag fick absolut inte titta på såret. Tillslut fick jag in honom men han blev tokig när jag försökte tvätta honom och skakade på handen så blodet skvätte överallt. Inget plåster skulle han ha men jag fick på honom ett tillslut iallafall. Han lugnade sig ganska snabbt efteråt och verkade inte ha ont och kunde böja på fingret iallafall.

Eftersom jag hade så mycket idag erbjöd Jenny att jag kunde släppa av Nemo hos dem när jag skulle handla så kunde han leka med Oliver. En räddande ängel, precis vad både han och jag behövde! När pojkarna hade lekt i vatten så började såret blöda igen och då fick Jenny ta av plåstret, tvätta såret och plåstra om igen och Nemo satt bara och höll fram tummen. Det var ingen fara utan kommer läka fint tack och lov.


Så jag har haft många känslor inom mig idag. Arg, frustrerad, stressad, rädd, panikslagen... Jag hade tänkt springa ikväll men så blev det tyvärr så att vi åt pizza till middag och eftersom jag knappt ätit på hela dagen var jag så hungrig att jag åt nästan en hel och nu känns magen helt äcklig. Spyr nog om jag springer. Helt trött är jag också i både huvud och kropp och jag tror en löptur hade gjort mig gott men jag får känna mig tjock och sämst och skita i det.

2 kommentarer:

Hili sa...

Sänder massa kärlek! Och du är hur bra som helst <3 skit dagar måste man ha för att kunna uppskatta de bra dagarna! Sen behöver ju inte de kassa dagarna innehålla blodbad :(

Jöns Marie sa...

Vad jobbigt med en sån dålig dag, de är verkligen helt hemska!