söndag, juli 08, 2012

11 timmar

Exakt 11 timmar tog resan idag. Men det tar ju sin lilla tid med blöjbyten, matpauser, kisspauser och glasspauser. 8 åkte vi imorse och 19 rullade vi in på gården i Kättbo. Regnet vräker ner och det verkar som att det ska göra det de närmaste dagarna, såklart. Men vi hade inte kunnat sola och bada imorgon ändå för vi måste besöka en vårdcentral eller BVC med Nemo imorgon. I en vecka har han haft ett sår på benet. Han har kliat och pillat och absolut inte kunnat låta det vara. Och idag såg det plötsligt ut såhär:


Jag tänkte direkt att det var svinkoppor men Kalles föräldrar trodde att det kanske var någon annan bakterie. Han kliar ju med smutsiga fingrar och kan ha fått nåt skit i. Och när jag bytte till pyjamas på honom ikväll upptäckte jag att han fått likadant mellan skulderbladen. Så typiskt, alltid ska det vara nåt.

Är det någon som vet vad som gäller med vårdcentraler eller BVC på annan ort än man bor? Kan jag få en tid där eller måste jag vända mig till en akutmottagning?

6 kommentarer:

Frida sa...

Ring 1177 och kolla vad dom säger dels ang såren och dels ang BVC i annan stad!

Linnéa sa...

Jag ringde 1177 men det var 27 minuters väntetid så det fick vara. Ska ringa vc i Mora och höra imorgon bitti.

lina cronier sa...

Kanske samma som sojka och hennes son fått?
http://www.sojkasframtid.se/tank-att-man-kan-bli-sa-glad-av-sa-lite/

Ninni sa...

Hoppas att han blir bra snart!

Vi köpte Blixten McQueen plåster och satte på alla myggbett och då slutade Cedric klia och visar istället stolt upp hur ont han har. Kanske ett tips för framtiden?

Linnéa sa...

Ninni: man kunde ju tro det men nemo vägrar att ha plåster! Har oxå köpt de plåstrena för jag tänkte det skulle hjälpa. :)

Linnéa sa...

Lina: tack för tipset! Kanske är samma? Usch vilka bilder. :/