söndag, juli 01, 2012

Loppis

Herregud vad folk blir galna när de kan lukta sig till billiga grejer. Jag och Tore är precis hemkomna från en loppis i Skåne-Tranås med massor av folk i stekande sol. Det gick knappt att komma fram till borden och det är inte superhärligt att pressa sig fram mellan massa fuktiga människor som luktar svett och död. Men några fynd lyckades jag göra iallafall! Ett Vänner-spel för 20 kronor, tre VHS-filmer för 10 kronor (här i sommarstugan finns VHS), tre flaskor till min snaps för 30 kronor, kaffekoppar med fat 20 kronor och två teskedar och en smörkniv för 5 kronor. Allt som allt brände jag alltså 85 kronor och det tycker jag man kan kalla fynd.


Jag älskar gammalt porslin med romantiska mönster och blev därför mest nöjd med kopparna. För ett par år sen köpte mamma delar ur en servis till mig på en loppis och där ingick tre koppar med tre fat. Tyvärr har en kopp gått sönder men så var det fem koppar med fyra fat som jag köpte idag och de är väldigt lika så det föll sig ju väldigt bra.

3 kommentarer:

Ninni sa...

Kopparna var väldigt fina!! Såg i någon pysseltidning att de gjort ljus med smält ljusmassa i sådana koppar, väldigt fint var det. Så jag tänkte leta efter något liknande :)

Jöns Marie sa...

Du måste ta med vännerspelet till Kättbo!

Jöns Marie sa...

Du måste ta med vännerspelet till Kättbo!